مقاله های آموزش برش لیزری | laser cut learning

روند کار دستگاههای برش لیزری

دستگاههای برش لیزری چگونه کار میکنند

برش لیزر، راهی اقتصادی و به صرفه جهت برش قطعات ریز و درشت انواع متریال از قبیل پلکسی گلاس، ام دی اف ، چوب ، پارچه و چرم و…. میباشد. دستگاههای برش لیزر به دو تکنولوژی برش لیزر غیر فلزات و برش لیزر فلزات تقسیم بندی میشود. دستگاههای برش لیزر غیر فلزات از تکنولوژِی گاز Co2 استفاده مینمایند. دستگاههای ما از سری دستگاههای Co2 می باشد. در مقاله زیر با روند کار دستگاههای برش لیزری آشنا میشوید.


نازل دستگاه لیزرخروج نور از تیوپ لیزر

نور لیزر که از تیوپ دستگاه لیزر خارج میشود با اینکه بسیار سوزاننده است اما قدرت برش دقیق قطعات را ندارد. لازم است نور خارج شده از تیوپ با کمک لنز فوکوس به حالت نقطه ای درآمده تا قدرت آن چندین برابر شده و توانایی برش اجسام و قطعات را داشته باشد. بهترین حالت برش در نقطه ای است که نور لیزر در آن فوکوس شده باشد. یک نکته ای باید در اینجا یادآوری نماییم این است که حتمعا قطعاتی که روی میز دستگاه قرار میگیرد حتما باید صفحات تخت باشند. قطعات دارای انحنا قابل برش نیست زیرا نازل لیزر ثابت بوده و در صورت برخورد نور فوکوس به انحنایی که فکوس نور را از بین میبرد آن نقطه از برش مطلوبی برخوردار نیست. این موضوع به ویژه در ورقهای ام دی اف که دارای تاب زیاد میباشد کاملا محسوس بوده و قسمتهایی از ورق برش نمیخورد.

 

 


طراحی برداری برای لیزرفرایند کار برش لیزر

فرایند کار به این نحو میباشد که ابتدا قطعاتی که قرار است به وسیله لیزر برش شود در نرم افزارهای برداری از قبیل اتوکد،  کورل دراو و ادوب ایلوستراتور به وسیله ابزار خط طراحی میشود. بایستی دقت شود که خطوط حتما سر به سر با یکدیگر بوده و به صورت اتفاقی همدیگر را قطع نکنند. خطوط ایجاد شده به معنای عبور نور فوکوس لیزر از آن نواحی میباشد و باعث برش و قطع شدن متریال میشود. در پان لیزر تا میشود سعی میکنیم فایلها و طرح های ارسالی شما را دقیقا بازبینی نماییم تا احیانا مشکلی هنگام کار پیش نیاید اما اگر فایل طراحی شده توسط شما ارسال شده باشد تضمینی در صورت خرابی نمیدهیم.

 

 

 


تنظیمات دستگاه لیزر

بر اساس متریال شما قدرت و سرعت دستگاه را تنظیم میکنیم تا بهترین بهره وری را داشته باشیم. از آنجا که ما خدمات برش لیزر خود را در ۹۰% موارد به صورت آنلاین انجام میدهیم ، پس برای خود ما هم بهتر است که سرعت را در بالاترین حد ممکن قرار داده تا سرعت عمل بالا رود. به این ترتیب زمانی را که جهت برش مد نظر میگیریم دقیق و واقعی است.

اینجا بخوانید : سرعت برش لیزر برای متریال گوناگون

 

 

 

 


انجام کار

بعد از باگذاری فایل آماده شده در نرم افزار ویژه برش لیزر ، دستگاه آماده انجام کار میشود. نازل لیزر دقیقا از روی خطوطی که رسم شده عبور کرده و قطعات را برش میدهد. حتما بایستی دقت نمود که خطوط به صورت دقیق و منظم طراحی شده باشد و هیچ گونه خطایی در طرح وجود نداشته باشد که در این صورت باعث خرابی کار میشود.

 

 

 

 

 


موارد بیشتری ببینید:

ببینید که چه کالاهایی میتوان با خدمات برش لیزر تولید نمود.

ببینید که چه متریال هایی را میتوان توسط لیزر برش داد.

چه نرم افزارهایی مناسب طراحی جهت برش لیزر میباشد.

دکمه بازگشت به بالا