تابلو پلکسی نوریتندیسمحصولات پلکسیهدایای تبلیغاتی
موضوعات داغ

ساخت تابلو پلکسی نوری

آموزش ساخت بالبینگ

تابلو پلکسی نوری که با نام بالبینگ نیز شناخته میشود، نوعی سازه تبلیغاتی است که جنس آن ورق پلکسی گلاس شفاف می باشد. اما اجزای دیگر این تابلو نیز با پلکسی گلاس ساخته می شوند. تابلوهای پلکسی نوری که در دسته تابلوهای جدید تبلیغاتی جای می گیرند جلوه خاصی دارند. درخشش خیره کننده این نوع تابلوها توسط لامپهای LED به وجود می آید. در این نوشتار سعی داریم آموزش ساخت تابلو پلکسی نوری را به شما ارائه نماییم.

انواع گوناگونی از تابلوهای پلکسی نوری طراحی و ساخته می شوند که نام آن ها با یکدیگر فرق دارد اما سیستم ساخت و عملکرد آن ها کاملا مشابه هم می باشد. به عنوان مثال تندیس های مختلفی با طرح های فانتزی و یا تزئینی ساخته می شوند که به آن ها بالبینگ نوری گفته می شود. این تندیس ها به عنوان چراغ خواب مورد استفاده قرار می گیرند. در زیر چند نمونه از این چراغ خواب های بالبینگ قابل مشاهده است.

جهت مشاهده تصاویر به صورت کامل روی آنها کلیک کنید

میتوان به جای طرح ها و نقش های تزیینی، از چهره افراد و عکسهای شخصی جهت حکاکی روی این تابلو ها استفاده نمود. این محصول به نام تندیس چهره نوری شناخته میشود.

آموزش ساخت تابلو پلکسی نوری

در این بخش به صورت کوتاه نحوه ساخت تابلو پلکسی نوری و تندیس چهره نوری را آموزش میدهیم.

اجزا تابلو پلکسی نوری:

  • صفحه تابلو پلکسی نوری
  • پایه تابلو پلکسی نوری
  • منبع تغذیه
  • لامپ SMD

صفحه تابلو پلکسی نوری

صفحه تابلو پلکسی نوری، یک صفحه پلکسی گلاس شفاف است که متن، لوگو و یا تصویر مورد نظر روی آن حکاکی شده است. این صفحه داخل شیار تعبیه شده روی پایه قرار میگیرد و تابش نور لامپ های LED با برخورد به قسمتهای حکاکی شده باعث شکستگی نور درآن نواحی شده و نور در آن بخشها بازتاب میابد.

عملیات حکاکی روی این صفحه ها توسط دستگاه حکاکی لیزر انجام میشود. طرح مورد نظر بعد از طراحی روی پلکسی شفاف حک میشود. هر چقدر سرعت و عمق حک پایین تر باشد خروجی کار با کیفیت بیشتری خواهد بود. این کار نیاز به تجربه بالایی داد تا نمونه خروجی از بالاترین حد ممکن برخوردار باشد. البته در نمونه های اقتصادی و ارزانتر بایستی سرعت حک  بالاتر رود که این خود باعث افت کیفیت محصول نهایی خواهد شد.

در مورد حکاکی چهره روی این محصول باید به چند نکته مهم دقت نمود:

  • تصویر چهره جهت حکاکی باید از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • تصاویری که با موبایل گرفته شده و یا لرزش دست دارد مناسب این کار نیست.
  • اندازه تصویر دست کم باید ۱۸×۱۳ سانتیمتر با رزولوشن ۳۰۰DPI باشد.

پایه تابلو پلکسی نوری (پایه بالبینگ)

صفحه تابلو پلکسی نوری بر روی یک پایه قرار میگیرد که داخل آن بلوکی از لامپهای SMD قرار داردو با تابش نور از لامپها ، تابلو پلکسی روشن میشود. جنس این پایه ها میتواند از ام دی اف یا پلکسی باشد و اگر از پلکسی در ساخت این پایه ها استفاده شود هزینه آن بالاتر میرود ولی محصولی شیک و لاکچری خواهد شد.

منبع تغذیه

از آداپتور ۱۲ ولت ۲ آمپر جهت روشن شدن لامپهای بلوک SMD استفاده میشود.

در انتها تابلو پلکسی شفاف داخل شیار پایه قرار میگیرد و بعد از روشن شدن زیبایی خاصی خواهد داشت.

 

 

دکمه بازگشت به بالا