حکاکی لیزری | Laser engravingهدایای تبلیغاتی

حکاکی لیزر طرحهای وکتوری

حکاکی لیزری یکی از بهترین و اقتصادی ترین راهها جهت حک روی سطوح مختلف میباشد. با نرم افزارهایی از قبیل اتوکد، کورل دراو، ادوب ایلوستریتور میتوان طرحهای مختلفی ایجاد و اقدام به حکاکی لیزری نمود. دو نوع کاکی لیزری وجود دارد.

حکاکی لیزر چگونه انجام میشود؟

در حکاکی لیزر طرحهای وکتوری ، نور لیزر همچون یک مداد نقاشی روی سطح حرکت کرده و همچون نقاشی ماهر کلیه اجزایی که در نرم افزارهای مربوطه طراحی شده را با کمک نور لیزر طراحی میکند. به این سبک از حکاکی اصطلاحا Paint Cut گفته میشود. در این نو حک، طراحی بر اساس خط (Line) میباشد.

در نمونه دیگه ، حکاکی لیزری به صورت حک کردن اجسام هندسی بسته میباشد. به این معنی که نواحی حکاکی از یکسری خطوط منحنی یا ساده که ابتدا و انتهای آن بهم چسبیده میشود تشکیل شده و قسمت بسته شده حکاکی میشود. با دو مثال زیر دقت نمایید:

روش اول { حکاکی Paint Cut – نیم برش یا خط انداختن }

  

روش دوم {حک تو پر – Solid Engraving }

  


رفع مشکلات روش دوم

گاهی پیش می آید که دوستان بعد از ساعتها طراحی فایلی را برای ما ارسال میکنند که دارای مشکل بوده و دستگاه نمیتواند حکاکی را انجام دهد. یکی از شایع ترین این مشکلات باز بودن شکل هندسی یا به عبارتی Joined نبودن خطوط میباشد با مثال ساده زیر به سادگی متوجه بروز این مشکل و اقدامات لازم جهت رفع آن خواهید شد.

مستطیل زیر حکاکی نمیشود زیرا در انتهای آن دو نقطه بهم نرسیده اند.

در شکل زیر میبینید که دو نقطه بهم رسیده و Joined شده اند

نتیجه نهایی بعد از Joined شدن همه نقاط حکاکی داخل مستطیل خواهد بود.

 

دکمه بازگشت به بالا